De Week van het Hospice

Hospice Dronten houdt begin oktober de Week van het Hospice. Tijdens deze week zijn er tal van activiteiten voor geïnteresseerden, nabestaanden en medewerkers. De aftrap is op dinsdag 1 oktober met een interactieve lezing van Marcellino Bogers in zalencentrum Open Hof. Op donderdag 3 oktober wordt er nog een keer afgetrapt, maar dan op de pedalen tijdens de Leisure World Spinningmarathon. En op zaterdag 5 oktober staan de Vrienden van Hospice Dronten in de winkelcentra van Dronten, Biddinghuizen en Swifterbant voor de jaarlijkse appel- en perenverkoop. Tevens is er die zaterdag een herdenkingsbijeenkomst voor nabestaanden. Een week later volgt nog een rondleiding voor belangstellenden in het hospice aan de Copernicuslaan in Dronten.

‘Humor en palliatieve zorg’ door Marcellino Bogers

Lachen is gezond. Deze volkswijsheid zegt het al lang en ook in de wetenschap zijn de fysiologische effecten van de lach onderzocht én bewezen. In zijn interactieve lezing op dinsdagavond 1 oktober gaat schrijver en cabaretier Marcellino Bogers hier dieper op in. Bogers (1957), zelf oud-ziekenverzorgende en verpleegkundige, is o.a. de man achter Congressen MetZorg en auteur van het boek ‘Humor als verpleegkundige interventie 2.0’. “Het toepassen van humor is een officiële verpleegkundige interventie. Toch wordt er op de werkvloer niet uitgebreid stilgestaan bij de werking, de effecten en de mogelijkheden van gebruik van humor. Als je daar meer van weet, kun je humor bewust inzetten en op een natuurlijke manier deel uit laten maken van je werk.”, zegt Bogers zelf hierover. Tijdens de lezing wordt aandacht besteed aan de werking, effecten en de mogelijkheden van gebruik van humor in de palliatieve fase. De avond vindt plaats in zalencentrum Open Hof, De Zuid 2 in Dronten en begint om 19.30 uur. Toegang is gratis.

Op de pedalen voor het goede doel

Op donderdag 3 oktober a.s. staat de 3e Leisure World Spinningmarathon op stapel. En net als de twee voorgaande edities komt de opbrengst geheel ten goede aan Hospice Dronten. Fantastisch dat Leisure World Fitness weer haar accommodatie en haar instructeurs belangeloos ter beschikking stelt. En ook dit jaar willen we de 25 spinningfietsen ‘verkopen’ voor een (start)bedrag vanaf 100 euro per fiets.
Doet u (weer) mee? Namens Hospice Dronten: dank u wel!  Leisure World is gevestigd aan Het Spaarne 71 in Dronten.

Aanmelden

Wil je deelnemen aan een activiteit of meer informatie, stuur dan een mail naar secretariaat@hospice-dronten.nl.

Agenda van De Week van het Hospice:

Donderdag 26 september: Informatieavond vrijwilligerswerk

Dinsdag 1 oktober: Interactieve lezing Marcellino Bogers

Donderdag 3 oktober: 3e Leisure World Spinningmarathon voor Hospice Dronten

• Locatie: Leisure World Fitness, Het Spaarne 71, Dronten
  • Tijd: 19.00 – 21.00 uur
  • Inschrijving: vooraf via secretariaat@hospice-dronten.nl / of vooraf bij Leisure World Fitness

Zaterdag 5 oktober: Appel- en perenverkoop

• Locatie: winkelcentra Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen